17 Mart 2012 Cumartesi

http://forum.memurlar.net/konu/1491499/

SUNUCU- Tamam. Şöyle bir soru var: Emekli Sandığına bağlı bankacı eşi öğretmenlerin mağduriyeti meselesi var, bu da mı aynı çerçeveye giriyor?
MİLLİ EĞİTİM BAKANI ÖMER DİNÇER- Bu ayrı bir şey. Biliyorsunuz mevcut eş durumu atamaları.
SUNUCU- Hepsine yapılmış, bankacı eşleri olduğu için yapılmamış.
MİLLİ EĞİTİM BAKANI ÖMER DİNÇER- Devlet memurlarının eşleri için ancak söz konusu. Vaktiyle bankada çalışan arkadaşlar devlet memuru sayılıyorlardı. Daha sonra biliyorsunuz giderek sözleşmeli personel ve SSK hükümlerine tabi, daha doğrusu SGK hükümlerine tabi çalışanlar haline geldiler, sözleşmeli çalışıyorlar. O doğrultu da onların eşlerine biz atama yapamıyoruz. İtiraz ettikleri veya hatırlattıkları husus o. Ben 657 Sayılı Kanun ve Milli Eğitim Bakanlığının kanunu neyi emrediyorsa ona uymak zorundayım. Dolayısıyla da o uygulamaları yapıyorum. Eğer onlar bu şartlara dahilseler, onları da yine Ağustos ayında bu sürece tabi tutarız. Değilseler, herkes kendi hukukuna tabi olacak.
SUNUCU- Yani kamudaysa eşleri Ağustos’a tabi tutarsanız, özelde ise...
MİLLİ EĞİTİM BAKANI ÖMER DİNÇER- Değilse tutamıyoruz, çünkü kanun o izini bize vermiyor.
Sayın Bakan ya yayınladığı kılavuzu bilmiyor, ya atadığı kişileri bilmiyor, ya da işine geldiği gibi konuşuyor. Şimdi 14 Aralık 2011 tarihinde yapmış olduğu atamalarda, SSK ve Bağ-kur primi ödeyenlerin atamasını yapmışmıdır. CEVAP: YAPMIŞTIR.
SSK ve Bağ-kur luların tamamı devlet memurumudur. CEVAP: DEĞİLDİR
Anayasanın eşitlik ilkesinin 14 Aralık atamasında çiğnemişmidir. CEVAP: ÇİĞNEMİŞTİR.
Bakanlığını yaptığı kurumda Anayasanın belli bir zümreye özel imtiyaz yada mahrumiyet sağlanamaz ilkesini alenen çiğnemişmidir. CEVAP: 2 kere evet. İlkinde hakim ve savcıların eşlerini açıktan atamak yoluyla, ikincisinde Özel Sigorta Sandığına bağlı bankacı eşlerinin atamasını yapmayarak.
Yukarıda okuduklarınız haricinde kendi yarattığı Bankacı eşi mağdur öğretmenler için 150 - 200 yada 3000 kişi benim sorunumun yüzde kaçını oluşturuyorki demişmidir. CEVAP: DEMİŞTİR.
Özel Sandığa Bağlı çalışanlar sigortalı sayılırlar mı? CEVAP: Evet sayılırlar. İlgili hiçbir kanunun maddesinde sigortalı sayılmadıklarına dair bir ibare bulunmamaktadır.
Sayın Bakan konuşmasında ne demiştir: "İlgili devlet memurları kanunu ve milli eğitim kanununa aykırı hareket edemem", buna binayen soruyoruz. İlgili Milli Eğitim Kanununu atamalrdan hemen önce alelacele KHK ile çıkartan kimdir? CEVAP: Ömer DİNÇER
Üstteki soruya ilave olarak KHK 'nın çıkarılma şartı olağanüstü haldir. Olağanüstü hal dışında KHK yayınlayarak Sayın Bakan bizim bilmediğimizi iddia ettiği hukuku alenen çiğnemişmidir. CEVAP: Tabiki EVET.
Peki Son olarak şunu soruyoruz. Memurlar.Net ve kamuoyu bize destek verecek midir? CEVAP: Size kalmış.
Sağlıcakla kalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder